. 2. Kontordrift

Ullevaal

I 2020 har det handlet om å skape trygghet for den ansatte ved å prioritere smittevern og -hensyn, balansert opp mot en organisering, form og arbeidskultur som sikret leveranse og utvikling av virksomhetens arbeid.

ADNO har tilhold i moderne, leide kontorlokaler på Ullevaal stadion. Det har i 2020 kun blitt gjort mindre tilpasninger i lokalene. Det er blant annet gjort investeringer for å styrke sikkerheten. Det er ellers etablert et digitalt system for å effektivisere og styrke lagerstyring av utstyr og materiell.

Koronapandemien har utfordret den normale arbeidshverdagen, også i ADNO. Vi har vært opptatt av å finne løsninger som ivaretar tryggheten til ansatte og sørger for at vi tar et nødvendig samfunnsansvar ved å prioritere smittevern og -hensyn, balansert opp mot en organisering, form og arbeidskultur som sikret leveranse og utvikling av virksomhetens arbeid.

Datasikkerhet har vært et fokusområde også i 2020 etter at det har blitt påvist flere angrep mot idretts- og antidopingorganisasjoner. Dette har ikke vært mindre viktig all den tid det er benyttet mye hjemmekontor. ADNOs lisenser er oppgradert til et høyere sikkerhetsnivå for alle ansatte og det er gjennomført sikkerhetsmøter med IKT-leverandør, INADO og andre nasjonale antidopingbyråer.

Arkiv- og saksbehandlingssystemet Public 360 benyttes i dag av alle ansatte. Nye retningslinjer for arkivering og saksbehandling er utarbeidet i 2020.