Undersøkelser og evalueringer

Brukerundersøkelse

Brukerundersøkelser, blant annet i forbindelse med foredrag, er viktige for å gjøre arbeidet vårt bedre.

Brukerundersøkelser og tilbakemeldinger fra målgrupper vi jobber med er viktig for å videreutvikle og om nødvendig, korrigere aktiviteter og arbeidsprosesser.

Brukerundersøkelser foredrag
ADNO holder flere hundre foredrag i løpet av et år. For å sikre at foredragene oppleves som attraktive, oppdaterte og relevante, gjennomføres standardiserte, mobilbaserte brukerundersøkelser umiddelbart i etterkant av foredrag.

I 2023 besvarte 2116 personer brukerundersøkelser etter idrettsforedrag og 2419 personer etter folkehelseforedrag. Tilbakemeldingene fra deltakere på foredrag er svært gode.

Tilbakemeldinger fra foredrag

Spørsmål Idrettsforedrag (2116 prs) - «Helt enig» eller «enig» Folkehelseforedrag (2419 prs) - «Helt enig» eller «enig»
HVA SYNES DU OM FOREDRAGET?
Foredragsholder oppleves som faglig kompetent 97% 96%
Foredragsholder var godt til å formidle stoffet 98% 98%
Det var lett å forstå foredraget 97% 95%
Alt i alt var det et nyttig foredrag 93% 93%
HAR DU LÆRT NOE NYTT?
Innholdet i foredrag var interessant for meg 91% 86%
Jeg har fått ny kunnskap 90% 92%
Foredraget har gjort meg mer bevisst på konsekvenser av dopingbruk 93% 91%

Skriftlige tilbakemeldinger: Hva var det beste med foredraget?

  • Engasjerte og kunnskapsrike foredragsholdere som formidler godt.
  • Variasjon av virkemidler: video, eksempler, kahoot, oppgaver. Komplisert innhold forklares på en enkel måte.
  • «Dyktig foredragsholder og variert innhold og fengende måte å formidle på»
  • «Engasjert foredragsholder, kort og konsist lagt frem, med humor»
  • «Måten foredragsholderen snakket, brukte relevant ungdommelig språk. Han engasjerte oss og snakket til oss som ungdommer.»
  • «Variasjon mellom praktiske og teoretiske oppgaver. Altså ikke bare at man hørte på en presentasjon»
  • «Kahoot, filmer, god foredragsholder.»

Brukerundersøkelser medisinske henvendelser
Alle som henvendte seg til stiftelsens medisinske avdeling via epost eller telefon i perioden september-desember 2023, og som ikke hadde spørsmål direkte relatert til pågående eller avsluttede TUE-søknader, ble invitert til å delta i en spørreundersøkelse for å kartlegge hvordan brukere av tjeneste opplevde svartid, kvalitet og forståelse av svaret de fikk på sine medisinske spørsmål.

Spørreundersøkelsen ble distribuert til 128 personer hvorav 43 personer (33%) svarte på undersøkelsen. Resultatene er oppsummert under.

Tilbakemeldinger på medisinske henvendelser

Spørsmål Svært bra/bra Verken bra eller dårlig Dårlig/svært dårlig
Hvordan opplevde du responstiden på din henvendelse? 96% 2% 2%

Spørsmål Svært fornøyd/fornøyd Verken fornøyd eller misfornøyd Misfornøyd/svært misfornøyd
Hvor fornøyd er du alt i alt med vår respons på din henvendelse? 97% 3% 0%

Skriftlige tilbakemeldinger:

  • Veldig god informasjon. Enkelt å få kontakt og hyggelig person som jeg snakket med. Litt vanskelig å ta kontakt med dere siden man er usikkert og lurer på om man spør om noe dumt. Ble møtt veldig hyggelig og fikk til svar at det var helt riktig at jeg spurte og undersøkte om dette.
  • Veldig betryggende å få gode svar + link til hjelpemiddel for å finne svar selv neste gang.
  • Raskt svar, faglig kompetent, tydelig! (Og det er viktig når det gjelder slike spørsmål!)

Les videre