ÅRSRAPPORT 2023
- ÅRSRAPPORT 2023
- FORSKNING & UTVIKLING
- Undersøkelser og evalueringer
+
Undersøkelser og evalueringer
Brukerundersøkelser, blant annet i forbindelse med foredrag, er viktige for å gjøre arbeidet vårt bedre.
Brukerundersøkelser og tilbakemeldinger fra målgrupper vi jobber med er viktig for å videreutvikle og om nødvendig, korrigere aktiviteter og arbeidsprosesser.
Brukerundersøkelser foredrag
ADNO holder flere hundre foredrag i løpet av et år. For å sikre at foredragene oppleves som attraktive, oppdaterte og relevante, gjennomføres standardiserte, mobilbaserte brukerundersøkelser umiddelbart i etterkant av foredrag.
I 2023 besvarte 2116 personer brukerundersøkelser etter idrettsforedrag og 2419 personer etter folkehelseforedrag. Tilbakemeldingene fra deltakere på foredrag er svært gode.
Tilbakemeldinger fra foredrag
Spørsmål | Idrettsforedrag (2116 prs) - «Helt enig» eller «enig» | Folkehelseforedrag (2419 prs) - «Helt enig» eller «enig» |
---|---|---|
HVA SYNES DU OM FOREDRAGET? | ||
Foredragsholder oppleves som faglig kompetent | 97% | 96% |
Foredragsholder var godt til å formidle stoffet | 98% | 98% |
Det var lett å forstå foredraget | 97% | 95% |
Alt i alt var det et nyttig foredrag | 93% | 93% |
HAR DU LÆRT NOE NYTT? | ||
Innholdet i foredrag var interessant for meg | 91% | 86% |
Jeg har fått ny kunnskap | 90% | 92% |
Foredraget har gjort meg mer bevisst på konsekvenser av dopingbruk | 93% | 91% |
Skriftlige tilbakemeldinger: Hva var det beste med foredraget?
- Engasjerte og kunnskapsrike foredragsholdere som formidler godt.
- Variasjon av virkemidler: video, eksempler, kahoot, oppgaver. Komplisert innhold forklares på en enkel måte.
- «Dyktig foredragsholder og variert innhold og fengende måte å formidle på»
- «Engasjert foredragsholder, kort og konsist lagt frem, med humor»
- «Måten foredragsholderen snakket, brukte relevant ungdommelig språk. Han engasjerte oss og snakket til oss som ungdommer.»
- «Variasjon mellom praktiske og teoretiske oppgaver. Altså ikke bare at man hørte på en presentasjon»
- «Kahoot, filmer, god foredragsholder.»
Brukerundersøkelser medisinske henvendelser
Alle som henvendte seg til stiftelsens medisinske avdeling via epost eller telefon i perioden september-desember 2023, og som ikke hadde spørsmål direkte relatert til pågående eller avsluttede TUE-søknader, ble invitert til å delta i en spørreundersøkelse for å kartlegge hvordan brukere av tjeneste opplevde svartid, kvalitet og forståelse av svaret de fikk på sine medisinske spørsmål.
Spørreundersøkelsen ble distribuert til 128 personer hvorav 43 personer (33%) svarte på undersøkelsen. Resultatene er oppsummert under.
Tilbakemeldinger på medisinske henvendelser
Spørsmål | Svært bra/bra | Verken bra eller dårlig | Dårlig/svært dårlig |
---|---|---|---|
Hvordan opplevde du responstiden på din henvendelse? | 96% | 2% | 2% |
Spørsmål | Svært fornøyd/fornøyd | Verken fornøyd eller misfornøyd | Misfornøyd/svært misfornøyd |
---|---|---|---|
Hvor fornøyd er du alt i alt med vår respons på din henvendelse? | 97% | 3% | 0% |
Skriftlige tilbakemeldinger:
- Veldig god informasjon. Enkelt å få kontakt og hyggelig person som jeg snakket med. Litt vanskelig å ta kontakt med dere siden man er usikkert og lurer på om man spør om noe dumt. Ble møtt veldig hyggelig og fikk til svar at det var helt riktig at jeg spurte og undersøkte om dette.
- Veldig betryggende å få gode svar + link til hjelpemiddel for å finne svar selv neste gang.
- Raskt svar, faglig kompetent, tydelig! (Og det er viktig når det gjelder slike spørsmål!)
Les videre