Over 600 000 har fått svar i #spørforenvenn

Når ADNO oppsummerer året på nett, er det særlig to videokampanjer som har blitt spesielt godt mottatt.

Da koronaen stengte ned Norge i mars, måtte ADNO som alle andre tenke nytt. Vi kunne ikke reise rundt til skoler og idrettslag for å holde foredrag og fortelle om antidoping som vi bruker.

For oss er det en svært viktig del av oppdraget, spre kunnskap og informasjon slik at utøvere og andre kan ta gode valg. Digitale foredrag ble en ny plattform, mens sosiale medier bare ble enda viktigere.

"Løpejuks" mest sette video

I mai spilte vi inn videoserien #spørforenvenn. Det ble til 20 videoer der fagpersoner hos oss svarte på de mest vanlige spørsmålene vi får når vi er ute i idretten og i andre sammenhenger.

Til sammen har de korte snuttene på mellom 30 sekund og 1 minutt blitt sett over 600 000 ganger på Facebook og Instagram.

Du kan se hele serien på Antidoping Norges kanal på Youtube.

Vi laget også tre videoer i en serie om varslingskanalen vår Dopingvarsel. Til sammen har videoene fått over 316 876 avspillinger og blitt delt 228 ganger. Det er også i den serien vi finner vår mest sette video i 2020. Videoen under har blitt sett over 123 000 ganger på Facebook og Instagram.

Under er et annet eksempel på hva vi har publisert på SoMe-kontoene våre. Vi har laget "infografikker" for alle programmene vi har, som her for Lokal mobilisering.

Har du spørsmål du vil at vi skal svare på i en ny omgang med #spørforenvenn? Send en mail til [email protected]